Byron Bay, Port Maquarie, Sydney, Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van bramdekanter - WaarBenJij.nu Byron Bay, Port Maquarie, Sydney, Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van bramdekanter - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Port Maquarie, Sydney, Melbourne

06 Februari 2014 | Australië, North Melbourne

Hallo allemaal!
Ik vond het weer eens tijd om te laten weten wat ik allemaal doe hier aangezien het al weer een tijdje geleden is.
De rest van onze week hebben we een mountainbike toch gedaan wat echt geweldig was! We fietsten door een jungle die lag in een oude krater van de vulkaan, echt heel mooi.
Ook zaten er in de dorm room waar onze slaapkamer zat 4 leuke dames uit Groningen met wie uit eten zijn geweest en naar een silent disco op het strand wat echt heel vet was.
Na onze week in Byron bay zijn we weer met de bus vertrokken verder naar het zuiden naar port maquarie. Ons hostel daar was heel chill ook al lag het niet op de aller mooiste plek. De eerste paar dagen daar regende het dus hebben we de australian open geken en zijn we naar de film geweest, niet heel bijzonder dus.
Toen het beter weer werd zijn we door het stadje gaan lopen en bleek het best een leuk haven stadje te zijn! Ook zijn we naar het koala ziekhuis gegaan waar allemaal zielige koalas zaten die door bijvoorbeeld bosbranden gewond waren geraakt.
Na Port Maquarie zijn we door gereden naar Sydney wat echt zo geweldig was. Eerste paar dagen in een hotel buiten het centrum omdat alles vol zat vanwege Australia day. Australia day was echt heel erg leuk trouwens, soort koninginnedag; overal mensen en muziek enzo en de dag werd afgesloten met echt het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien.
De rest van de week hebben we veel in de stad rond gelopen, zijn we naar bondi en manly beach gegaan, in de hoogste toren van Sydney gegeten, naar een opera gegaan in het opera house en hebben we chinees nieuwjaar gevierd wat hier heel groots gevierd wordt met een parade en natuurlijk weer vuurwerk!
De laatste dag zijn we naar de blue mountains gegaan wat echt een prachtig natuurpark is(helft van belgië, dus ook best groot:p). Nu zitten we in Melbourne in een heel chill hostel wat eigenlijk meer een hotel is qua luxe:) deze week wordt het hier elke dag zo rond de 40 graden dus heel koud zullen we het niet krijgen.
Tot de volgende keer maar weer! Xxx Bram

• 06 Februari 2014 - 07:08

Wanda:

Lieve allebei,

Dat klinkt heel erg als een never ending holiday.
    Geweldig dat jullie zoveel mooie dingen zien. Ben ook benieuwd naar de Australiers. Al een platypus gezien?
    Veel liefs
    Mama

• 06 Februari 2014 - 12:10

Sabine:

JALOEEEEERSS!!!

• 06 Februari 2014 - 15:37

Leon Ingelse:

Heel chill maar waar zijn foto's?!!!!!!

• 19 Februari 2014 - 14:47

Marc:

Wat een jaloersmakend verslag. Geniet van elke seconde. Hier zitten we weliswaar niet in een echte winter maar wel met veel regen en wind. volg je Ajax nog een beetje of kijken jullie alleen nog naar Australian football.
    Veel groet,

Marc