1e week down under! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van bramdekanter - WaarBenJij.nu 1e week down under! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van bramdekanter - WaarBenJij.nu

1e week down under!

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Na zo'n 22 uur in het vliegtuig te hebben gezeten, 7 films te hebben gekeken en met overstappen en met tijd verschil ongeveer 2 dagen onderweg ben geweest kom ik eindelijk aan in Brisbane. Ik ben precies op tijd voor het busje dat mij naar mijn hostel brengt.
Het hostel ligt net iets buiten het centrum maar wel gewoon op loopafstand en is precies wat je er van verwacht; een ziek chille sfeer, gemeenschappelijke chillplekken en keuken en een slaapkamer waar je het liefst niet al te veel tijd door brengt. Dat ga ik dus ook niet doen dus ik besluit gelijk naar het centrum van Brisbane te lopen. Het grappige is dat alles er heel westers uitziet maar dat door het klimaat en de begroeiing het toch totaal geen westerse sfeer heeft. Ik loop langs de rivier, de grote shopping straat en door de botanic gardens wat een grappig contrast is met de drukke stad er buiten: helemaal rustig en mooie bomen en planten overal.
Vervolgens loop ik verder langs het stadsstrand, wat een kunstmatig aangelegd groot zwembad is met een strandje erbij, van Brisbane waar allemaal mensen in het water liggen voor een beetje verkoeling.
Dan loop ik terug naar het hostel en ga bij het zwembad liggen met een boekje erbij; zo zwaar heb ik het dus nog niet.
Rond een uurtje of 6 ga ik terug naar mijn kamer waar ik 1 seconde op bed lig maar dat blijkt genoeg te zijn om als een blok in slaap te vallen. De volgende ochtend ben ik weer vroeg wakker door de jetlag en chill ik een beetje aangezien ik moet wachten op merel die vandaag aankomt in Brisbane. Als ik haar heb opgehaald besluiten we uiteindelijk een middagdutje te doen om 3 uur wat er toe leidt dat we pas om 5 uur 's ochtends weer wakker worden, niet zo slim dus...
De rest van de week in Brisbane zitten we een beetje bij het zwembad, gaan we naar het stadsstrand en lopen we nog een stukje door Brisbane. Bij een van de vele uren bij het zwembad ontmoeten we een ander nederlands stelletje die 2,5 jaar geleden naar Australië zijn gekomen voor een bruiloft en die toen een busje hebben gekocht en daar nog steeds mee rond cruisen door Australië, dus je weet maar nooit...
Na deze week in Brisbane nemen Merel en ik de Greyhound bus naar Byron Bay. Deze toch duurt een paar uur wat heel gek voelt omdat het op de kaart vlak onder Brisbane lijkt te liggen; de afstanden zijn dus echt bijna niet voor te stellen. Tijdens deze reis rijden we door het prachtige Australische landschap wat ervoor zorgt dat tijd vliegt. We rijden ook langs een stadje dat surfers paradise heet waarvan ik eerst dacht dat het vast heel mooi en chill zou zijn maar wat eigenlijk een stad is met flats aan de kust en wat verder van de kust villa wijken dus ik ben blij dat we daar niet naar toe gaan. Vervolgens rijden we door richting Byron Bay wat eigenlijk is wat ik van Surfers Paradise had verwacht: een heel chill plaatsje aan de kust met een relaxte sfeer, hier en daar een hippie met een spliffie en in de zee overal surfers. Ons hostel is ziek groot en heeft een klein zwembadje en 2 barren beneden dus er is altijd wel wat te beleven.
Onze kamer is ziek klein en de deur naar onze kamer zit in een dorm room maar daar zitten hele chille mensen in dus dat is verder geen probleem.
De dag dat we aankomen gaan we gelijk naar het strand om met een pizzaatje van de zonsondergang te genieten.
Woensdag hebben we eigenlijk de hele dag op het strand gelegen en zijn we in de avond naar de vuurtoren gelopen om de zonsondergang te zien; een prachtige tocht langs kleine rustige surfbaaitjes en met een ongekend mooi uitzicht vanaf de vuurtoren en we zijn ook naar het oostelijkste punt van het vaste land van Australie gelopen!
Donderdag hebben we weer veel bij het strand gezeten en heb ik gebodyboard wat hier echt geweldig is. Daarna hebben we bij het zwembad gechilld en hebben we een rondje door het dorp gelopen.
Dat was het voor de eerste week zo'n beetje! Ik hou jullie op de hoogte! Doei allemaal en kusjes uit Byron Bay!

  • 17 Januari 2014 - 06:39

    Wanda De Kanter:

    Lieve Bram
    Dat klinkt als een ziek chille never ending holiday.
    Veel liefs ook voor Merel
    Xxx mama

  • 17 Januari 2014 - 06:56

    Quint:

    VRIEND!! Begin te leren golf surfen!!! Dan gaat de wereld voor je open in Oz! Veel plezier en zie je maybe in Azie! X

  • 17 Januari 2014 - 11:01

    Sterre :

    Neef!
    Wat klinkt dat allemaal onwijs Chill! Leuk om je eerste reis te lezen! Geniet ervan!
    Liefsxxx

  • 17 Januari 2014 - 18:35

    Marlies Bonnike:

    Dit is de ultiem chille strandjesvakantie..geniet ervan en van elkaar x marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2014

Byron Bay, Port Maquarie, Sydney, Melbourne

17 Januari 2014

1e week down under!

Actief sinds 18 Nov. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 2736

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: